Monday, July 27, 2009

Yasmin Ahmad....


.."wei,Yasmin Ahmad dh meninggal"..kata2 abgku saat dia kejut'kan aku di awal pagi ari ahad.Aku gamam..cm x prcaya..Snyp aku kjp..cm blur,cm otak ttibe kosg.Btul ke brite ni..cpt2 aku gi kt labtop...gi chck kt Kosmo! online..Benar,brita itu adalah benar. Abg aku tidk menipu.Yasmin Ahmad telah menghembuskan nafas yang terakhir setelah beberapa hari koma akibat strok. Fikir'ku kerap bertanya..betul ke ini benar2 berlaku?>betul ke?...semacam aku xnak trima hakikat yg berlaku.Yasmin Ahmad sudh tiada. Ini bermakna ...tiada lagi karya2 layar perak yang indah..berseni,tiada lagi iklan2 menyentuh jiwa n emosi..& harpn aku nk bjmpe dia dia secara 'live'..pastinya tidk akn ksampaian lagi..Aku mmg suke gile dgn hasil krja Yasmin..pergghh...kreatif gile'la aku ckp.Otak seni kreatif mmg aku salute hbis'la.Filem dia'la yg m'buka mata aku terhadap filem tempatan.Menarik mint aku,& dgn banggany aku leh ckp ..yg filem lokal pn ada yg menarik what...cm Sepet,Mukhsin & Talentime.Filem2 Yasmin,mmg berada pd 1 standrd yg tsndiri.Cm'ne tiap karya dia bjaya sntuh jiwa tiap org yg tgk..bgaimana dia leh jdi'kn media visual filem/iklan dia utk satu'kn msyrkt & bwk msj yg bguna utk smua org. Tiap tahun,aku nnti kn filem dia..w/pun byk isu timbul (pstinya yg kureng best)..ttg filem dia,tp aku yakin..msti ada sesuatu yg coba dia smpai'kn utk msyrkt...the realiti of life.Hasil2 filem Yasmin..sgt teliti dr segi poster'nye..lagu dlm filem serta skrip yg ringkas & tersirat mkna'nye.Kjayaan beliau telah byk m'buka mata dunia ttg bakat rkyat M'sia yg sememang'ny kreatif.Apa2 pun..kehilangannye penuh aku rasa'kn.Tiada'lgi rs ghairah utk tunggu iklan-iklan di hari mrdeka,hari-hari smbutan m'sia...Ermmm..sedih'ar..Terima kasih Kak Yasmin..terima kasih kerana tlh byk m'didik aku melalui filem/iklanmu.Thanks. **AL-FATIHAH**.
**akan terus usaha utk cari Muaalaf di pasaran**....

No comments:

Post a Comment